Lees het hier verhaal van

Stichting Ons Tweede Thuis.

Omdat het beter en sneller kan

Samenwerken in de zorg.

Stichting Ons Tweede Thuis (OTT) is een zorginstelling met als maatschappelijke rol: ze zijn er voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme en niet-aangeboren hersenletsel. De stichting zet zich in om mensen met een beperking een goed leven te bieden. Bij OTT werken 2.400 mensen. In 2016 kreeg Korton de opdracht om de hele ICT-omgeving over te zetten naar de Korton Cloud. Inmiddels maakt OTT ook gebruik van iCura.

We houden niet van gedoe.

OTT is een 24/7 organisatie. De ICT en bijbehorende support dienen dus altijd beschikbaar te zijn. Naast de eigen supportdesk maakt OTT ook gebruik van de supportdiensten van Korton. Korton is de Single Point of Contact (SPoC).

OTT hoeft dus alleen Korton te contacteren bij een vraag of probleem, ook als het om externe software gaat, zoals het ECD. Daarmee voorkomen we dat leveranciers bij een probleem naar elkaar gaan wijzen en dat OTT daar de dupe van is. ‘Geen gedoe!’ Dat maakt het wel zo makkelijk.

XLA

Een goede eindgebruikerservaring (XLA) is voor OTT belangrijk. Daarom werken we met co-creatie en een klantenteam. Met deze initiatieven willen we een hoge betrokkenheid en een optimale samenwerking realiseren tussen de diverse disciplines binnen Korton en OTT.

Medewerkers van Korton krijgen een rondleiding bij locaties van OTT. Zo krijgen ze een goed beeld van wat OTT doet en van de ICT-afhankelijkheid.

Profielen 

Uitzoeken wat de klant echt belangrijk vindt, helpt om de dienstverlening strak af te stemmen op de behoefte. Hiderdoor ontstaat bovendien een basis van wederzijds vertrouwen en waardering. Korton stelt zich als empathische en ontzorgende partner op en overtreft hiermee de ‘u verzoekt, wij regelen dat’-houding van traditionele ICT-bedrijven.

Bij OTT heeft Korton werkplekprofielen opgesteld om diverse gebruikersgroepen te faciliteren met een goede werkplek die afgestemd is op de behoefte. Hiermee zorgt OTT dat elke medewerker díe functionaliteiten krijgt die hij of zij nodig heeft. Zonder dat OTT teveel overheadkosten maakt door ongebruikte licenties of apparaten. Elke medewerker is nu altijd bereikbaar, zowel binnen als buiten de omgeving. Efficiënt en effectief.

“Cliënten moeten op hun eigen manier kunnen leven en zich thuis voelen.”

Petra Egbers
Manager Services