Jouw zorgcollega’s willen blij zijn met een werkplek waarop zij elke dag veel zaken kunnen regelen voor hun cliënten. Wij brengen de verschillende gebruikersprofielen binnen je organisatie goed in kaart zodat we precies weten wat voor soort werkplek nodig is voor elk type gebruiker. Zo vermijden we dat zorgmedewerkers een te beperkte of te ingewikkelde werkplek krijgen.
iCura maakt gebruik van zes gebruikersprofielen. Voor elk profiel hebben we een specifieke werkplek ontworpen – de behoeften van een facilitair medewerker zijn nu eenmaal heel anders dan die van een zorgmedewerker of een manager. iCura zorgt voor een profielgebonden totaaloplossing die jouw medewerkers in staat stelt zo effectief mogelijk hun werk te verrichten.
We verzorgen de technische realisatie van een migratie naar nieuwe systemen en clouddiensten én trainen de eindgebruikers op hun werkplek.
Nazirah (32) werkt al vijf jaar in de zorg. Ze staat dagelijks veel in contact met haar cliënten. Haar cliënten staan centraal bij alles wat ze doet. Nazirah maakt intensief gebruik van verschillende zorgapplicaties die altijd moeten werken, ook als ze ’s nachts op de afdeling staat. Zorgprotocollen, cliëntinformatie, informatie over het zorgteam: alles moet snel en makkelijk te vinden zijn.
Daarnaast kan ICT haar administratieve last fors verminderen. Kan die registratie niet makkelijker? Waarom zijn er minstens twaalf wachtwoorden die ze moet onthouden? De tijd de administratie haar kost, besteedt ze liever aan haar cliënten.
Margriet is 32 en werkt alweer vier jaar bij de zorgorganisatie. Bij cliënten is ze een graag geziene kanjer en het vak fysiotherapie doet zij met veel passie. Ze is specialist en verleent gespecialiseerde zorg aan de cliënt. Daardoor staat ze veel in contact met artsen, maar ook met het zorgteam dat dagelijks verantwoordelijk is voor de zorg van de cliënt. Ze maakt dan ook elke dag veel gebruik van zorgapplicaties. Op de computer, maar ook op andere apparaten.
Aangezien Margriet veel onderweg is, is het van belang dat ze altijd bereikbaar is en mobiel kan werken. Margriet heeft veel administratie te doen. Als dat nou eens makkelijker en sneller gemaakt kan worden voor haar, houdt zij meer tijd over voor cliënten.
Deze kanjer, Adriaan, is een vaste kracht in de organisatie. Het werkt er al elf jaar en is een rots in de branding. Iedereen kan bij hem terecht voor hulp en ondersteuning. Adriaan staat, net als zijn medewerkers, veel in contact met de cliënt. Hij coördineert zijn zorgteam en delegeert diverse taken naar hen. Hij is veel bezig met het verwerken van uitgevoerde zorguren, declaraties voor cliënten, rapportages en het bewaken van de planning.
Naast zorgapplicaties en Officeapplicaties maakt Adriaan ook gebruik van facturatie en accordeert hij medicijngebruik. Hij bezoekt regelmatig teamleden – voor hem is het belangrijk mobiel te kunnen werken en altijd online te zijn. Adriaan moet de kennis en informatie waarover hij beschikt eenvoudig kunnen delen.
Mark is 37 jaar oud en al negen jaar werkzaam in de zorg. Hij ondersteunt de zorgteams met de administratieve afhandeling. Hij heeft een vaste werkplek, heeft zelden contact met cliënten, maar gaat wel veel om met vertrouwelijke cliëntinformatie. Op zijn werkplek maakt hij onder andere veelvuldig gebruik van Officeapplicaties, zorgspecifieke applicaties en facturatie-applicaties.
Omdat Mark in contact staat met verschillende afdelingen van de zorgorganisatie is het belangrijk dat het vinden en delen van informatie snel, veilig en gemakkelijk gaat. Dat werkt een stuk prettiger.
Peter is het manusje van alles op een zorglocatie. Hij is 37 jaar en altijd vrolijk en gezellig. Peter staat zowel in contact met zorgmedewerkers als met cliënten. Hij let erop dat de zaken in en om de zorglocatie goed geregeld blijven. Of het nu gaat om de toegang, de faciliteiten en de voorraden, of iets simpels als het vervangen van een lamp.
Peter is de smeerolie van de ‘zorgmachine’ op de locatie. Hij staat nooit stil, anders valt alles stil. Mobiel kunnen werken is voor Peter dan ook erg belangrijk. Daarnaast moet hij goed bereikbaar zijn want Peter is een veel gezocht persoon in de organisatie.
Met haar achttien jaar ervaring in de zorg is Sophie een belangrijke spil in de organisatie. Ze staat via haar teamcoördinatoren in contact met de cliënt. Haar doel is om haar medewerkers in staat te stellen om zo veel mogelijk tijd aan cliënten te wijden. Ze zit dan ook vaak in (telefonisch) overleg en bewaakt het aantal uitgevoerde zorguren, de facturatie en de doelstellingen van de zorgteams. Een mobiele werkplek is voor Margriet ontzettend belangrijk. Ze moet altijd bereikbaar zijn als zich een probleem voordoet waar ze direct actie op moet ondernemen.
Sophie haalt veel van haar informatie uit zorgprogramma’s en ze gebruikt vaak Office. Ze is constant in de weer met vertrouwelijke informatie. Een van de belangrijkste taken voor deze kanjer is de productiviteit van haar medewerkers hoog houden en het aantal verloren zorguren reduceren.